Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на ел.моторче...ама друг път!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на ел.моторче...ама друг път!

    Та значи в събота се засилих да свалям ел. моторчето на клапата за вътрешен/външен въздух- тази под поленовия филтър (аконякой може да каже, защо се казва поленов- добре), защото моята стои в отворено положение от около 6 мес. Не се чува и бучене от моторчето и явно, че му се е случило нещо. Свалям аз жабката, както пишат хората в ръководството и о чудо...нищо се не види. Свалям модула на BOSCH, защото пречи и успявам да напипам две от трите винтчета, които държат моторчето. На пръв поглед не мож да се стигне с никакъв инструмент до там, отделно, че винтчетата са достатъчно малки- главите им са откъм страната на калника и трябва да се работи опипом, демек на фантазия. Обачебях твърдо решен да свърша тая работа и взех, че свалих цялото табло (държи се на 7 болтчета). Вече се видя и тетото винтче- най откъм купето но за развиването на останалите две продължава да пречи една носеща греда- хваната на винтове- т.е. за да се свали това моторче според мен трябва да се свали радиатора на парното и след това целия въздуховод- ЛУДА РАБОТА! Затова сглобих таблото, даже съм разместил нещо клапата, която насочва въздуха из купето (в краката-в лицето-на стълата) та духа само на стъклото, та днес ше видя какво ще я правя. Та да ви кажа, ако не сте с настройката да разглобите половината автомобил- не се захващайте. Или ако някой знае лесен начин- да каже. Ако иска някой да разглобява- да ми пише на Л.С. Нямам снимки, щот от мръсочия и чудене не остана време.

    ПП Не видях никакви пластмааси за чупене, които да улеснят впоследствие свалянето на моторчето, както пише в някои теми!
    GTV 2000 T.SPARK 16V 150hp

  • #2
    Колега, преди време и аз имам един неуспешен опит. И се отказах. Но... ако искаш пиши едно Л.С. и някой ден след работа ще я подхванем и ще ти помогна с каквото мога. После може и моята да оправим.
    Ако си съгласен гледай да е тая седмица, че съм по-свободен.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

    Comment


    • #3
      И още по темата. Най-после свалих въпросното моторче. Оказа се, че проблема е, че не му работи реверса, т.е. върти само на една страна. Ако някой има схема на елементите вътре в кутията на моторчето със стойностите им ще съм му много задължен, или откъде да взема ново моторче на сносна цена! Втора ръка малко ме плаши, че за тва моторче разглобих половината кола!
      GTV 2000 T.SPARK 16V 150hp

      Comment


      • #4
        казва се поленов, защото осневната му функция е да спира полените във въздуха. Полени са всички микроскопични спори, семена и прах от растителен произход, с които растенията се опрашват. Доста хора са алергични към тях.
        няма вече Алфи, няма вече тръпка...

        Comment


        • #5
          Проблема е в нещото, което изключва моторчето по ток- предполага се, че е електронна схе или може би релето I35.Някой знае ли кое от двете е, и ако е електронна схема, къде да я търся, защото в Ръководството не е дадено нищо?
          GTV 2000 T.SPARK 16V 150hp

          Comment


          • #6
            Здрасти колега, я разглоби самото моторче и виж как са спойките вътре, че съм брал същите проблеми на Кромата, но се оказаха само лоши спойки. Между другото и при Кромата при свалянето на тези моторчета съм споменавал майките и цялата рода до девето коляно на италианските инженери.

            Успех

            Comment


            • #7
              Мерси колега! Моторчето е наред. Само, че при наместването на контактчетата на копчето му ги начупих, та сега ще приспособявам от друго копче или ще търся втора ръка същото.
              GTV 2000 T.SPARK 16V 150hp

              Comment

              Working...
              X